Pàgines

dimarts, 12 de juny del 2012

MONEGROS 2012

Tal com ens vam plantejar a la mínima que s'ha pogut hem tornat a intentar fer el raid "Monegros".

. Una ruta de 400km que ens portarà per pobles com Casp, Bujaraloz, Balfarta, Sariñena, Alcubierre, Leciñena, Monegrillo, Pina de Ebro, Escatrón i alguns Pobles més.

DISSAPTE 9 - 6 - 20012

Vam sortir a les 8.00 del matí en dircció a Casp.

Fins a Casp un camí força conegut que el recorrem amb calma tenint en compte que en una ruta tant llarga hem de guardar forces . Després de repostar en Casp agafem una pista molt i molt trencada amb un terreny molt pedregós on rapidament guanyem altitut fins arribar al cim de la serra. Un refuji molt curiós i molt ben adecuat, situat en la part alta de la serra ens serveix per parar una estona per esmorsar i ens permet gaudir de unes bones vistes de la vall de l'Ebre.

Aprofitem per repassar una mica l'itinerari, els llocs on volem parar i quadrar més o menys les distancies per a repostar.

Tot seguit continuem per la serra fins començar a baixar ja per l'altre costat direcció al seguent destí: Bujaraloz.
Un seguit de pistes molt rectes pero bastant estretes i pedregoses ens porten fins al limit de provincia

A continuació i a mesura que ens anem apropant a Bujaraloz les pistes es converteixen en Autopistes de gravilla de 4 o 5 metres d'ample i on intentant guardar la mecànica anem circulant a uns 85 km/h . Grans extencions de cultius totalment plans amb regadius de tot tipo ens acompanyen a vanda i vanda del camí fins arribar a Bujaraloz on pararem a repostar.

Sortim de Bujaraloz i continuem direcció Valfarta, Pasat aquest poble vam trobar una de les zones més interesants de la ruta:

En primer lloc trobem una zona molt espectacular, sembla que estiguem en mitg del "cañon de colorado " o alguna cosa similar,  montañes de pedra i de sorra molt erosionades pel vent amb formes que recorden totalment un" wester"

Després la ruta ens porta a circular per l'interior d'una riera que curiosament en miltg dels monegros tenia aigua, duptem una mica pero poc a poc podem anar transitant per la llera de la riera fins trobar el camí.
Quan sortim de la riera i al cap de 4 o 5 km parem un moment per a observar una parella de buitres que estàn plantats a sobre unes roques.

Al donar la volta a la montanya ens adonem que era una tonteria parar a fer la foto als buitres, ja que pocs metres més avant havia una cincuantena d'aquestos animals plantats al mitg del camí.
Una mica sorpresos i una mica "acollonits" anem poc a poc circulant pel mitg del animals, que poc a poc i demostrant molta confiança es van apartant per deixar-nos passar....Buitres volant, buitres corrent, buitres batejant les ales contra el terra.... gasgasgas sortim d'aqui que aquestos tenen molta gana!!!. Només sortir de la zona parem un moment per a comentar la cituació.....

A les 13.30 Arribem a Sariñena on teniem pensat parar a dinar.

En més gana de la normal  no deixem ni les engrunes. Cal destacar que vam menjar de conya, un lloc molt recomanable.
Després del cafe reprenem la marxa direcció a Lanaja:
Un camí bastant variat convina trams de pista amb una serie de camins molt rapits pero amb unes pedres afilades i mitg tapades pel pols, son camins on circulem bastant rapit a uns 70km/h per sobre d'un llit de pedres afilades i finalment PAMMM!!! no falla alguna en tenia que passar, punxada en la roda de davant de la Husqvarna.

Intentem reparar amb espray antipunxades pero no hi ha res a fer, no toca altra que desmontar la roda per cambiar la camara. Veient més o menys on estavem vam decidir fer uns quants kilometres amb la roda punxada per aproparnos més al seguent poble:  Lanaja, on ens vam posar a desmontar la roda i cambiar la camara ( que ja portavam de recambi) i aprofitem per hidratar-nos una mica.

Tot perfecte!! una horeta i ja tornem a estar en ruta. Aquest cop agafem direcció a les montanyes de "Sant Camprasio" 830m de altitud amb una Ermita colocada al interior d'unes coves.
Un camí molt divertit que circula fent ziga zaga pel mitg del bosc durant 15 o 20 km ens porta fins una pujada molt escarpada de pedra molt solta que rapidament ens  puja a la part més alta de la ruta:
Sant Camprasio.

Una vista molt guapa a la que les fotos no li fan justicia.
Veient que anava a ploure decidim rempendre la marxa. Al cap de pocs km ens trobem amb l'ultima sorpresa del dia, els ultims km de la ruta deixen el camí i s'endinsen en una trialera estreta, pedregosa i amb bastants escalons, que tal com l' anem baixant ens fa pensar en que tant debo hi hagi sortida i no tinguem que tornar a pujar pel mateix lloc, després de tot el dia a sobre la moto l'ultim que  volem es tindre que emputjar per sortir d'un barranc.

Finalment, amb trialera incorporada i sobre les 18.30 arrivem a Alcubierre, ja només ens queda buscar el camping on tenim pensat passar la nit.

Un camping totalment per nosaltres!!!!
no hiha ni el tato!!!!
Registrar-nos al camping
Montar la tenda.
Desfer l' equipatge.
Desfer les motxiles.
Descarregar camara de fotos i videos
Recarregar gps
Engrasar les motos per al dia seguent
Una dutxa.
Una cervesa ( que després de 220km s'agraeix)
Una estona per descançar i quan ens volem donar compte ja son le 9.00 hora de sopar.
 Un plat convinat bastant carregat ens deixa ben tips i un wisky en gel ens assegurarà dormir placidament.

Després de sopar encara ens queda repassar la ruta per demà i intentar reparar la camara punxada per poder tindre un recambi per al dia seguent.

DIUMENGE 10 - 6 - 20012

La nit ha passat molt rapidaa i em dormit com un SOC. Son les 7.00 i ens em de espavilar a recollir el campament si volem estar en ruta a les 8.00.

Dit i fet tal com teniem planejat a les 8 en punt sortiem direcció a Leciñena. Una ruta sencilla i sense cap inconvenient ens porta a passar per leciñena per continuar fins a Perdiguera, punt on teniam pensat repostar. Teniem pensat, per que al arribar vam trobar la vencinera tancada. Fent calculs i sabent que la gasolinera seguent tambe estava tancada no vam tindre altre remei que tornar 6 km enrera per repostar en Leciñena. Un cop repostats continuem  direcció al centre dels monegros.
Al pasar per Farlete ens vam adonar que darere nostre venien uns companys amb moto de enduro i quad, vam estar parlant una estona i van decidir seguir-nos fins a Monegrillo. En arribar a monegrillo vam fer les presentacions oficials i vam parar a fer un cafe. gent de Zaragoza, molt bona gent que es van mostrar bastant interesats pel tipo de ruta que estavem fent i sorpresos pel ritme que portavem.

Despés del cafe continuem cadascú el seu camí, nosaltres direcció Pina de Ebro i a continuació Sastago: 80km de Monegros dels més autentics, desert, poca vegetacio, molta calor i molt pols, quilometres i quilometres on aparentment no hi ha res simplement "Monegros"

la data  de la foto esta malament....

Sobre les 13.00 arribem a Escatrón on voliem repostar pero vam trobar la vencinera tancada això ens va fer decidir retallar la ruta direcció a Casp per asegurar que hi arribavem per a repostar.
Després de repostar ja decidim tirar direcció Fabara i La Pobla on hi arribem sobre les 15.00 després d'haver recorregut 430km aproximadament un 95% totalment offroad.

La veritat es que la ruta ha sigut una passada , molt guapa i molt recomanable a tothom que vulgui coneixer aquella comarca tant interesant. Cal destacar sobre tot la bona gent que em trobat en cadascun dels llocs on em parat, gent molt amable i molt oberta.

Només ens queda recollir i comentar que esperem repetir en anys posteriors intentant cambiar i millorar amb lo posible el recorregut.