Pàgines

dimarts, 4 de juny del 2013

MONEGROS 2013

Per segon any consecutiu aquest fi de setmana pasat, dies 1 i 2 de juny vam pujar als monegros per fer una mica d'enduro.
Aquest any vam decidir pujar amb cotxe fins a Valfarta i a partir d'allí fer dues rutes de 200km cada dia per gran part dels paratges i camins on va transcorrer la " BAJA " aragón en 2012.

Al igual que l'any passat el poder fer aquestes rutes es la finalització d`una feina que requereix mès temps del que pot semblar.
Preparar la ruta, buscar camins trencats, buscar les zones més representatives, veure les millors fotos i tot això poder-ho reflexar en una ruta de 430 km. Preparar equipatges, tenda, sacs,  motxiles amb roba, material de recanvi, eines i tot el material d'emergencia que cal portar a sobre.

Aquesta historia comença el divendres per la tarde quan comencem a carregar.

fotos publicitaries de rigor.

Finalment carreguem!!

Dissabte sobre les 6.50 marxem direcció a: VALFARTA.....

Sobre les 8:15 ja estem en Valfarta.

Ens canviem de roba, preparem les camares de video i......Gas gas comença la ruta

Els primers quilometres son molt ràpids pero poc a poc anem entrant en les muntanyes i comencem a trovar els primers llocs curiosos.

Refujio Perafita.

Sobre els 45 km de ruta perdem el camí, voregem un sembrat i finalment trovem la trialera que ens porta fins a  " PEÑA ALTAR"

espectacular!!!!!!

Tornem a refer la trialera de pujada per  seguir la ruta ara en direcció a Castejon de los Monegros.
Sobre el km 50 l' unica sombra que tenim es la que fan les mateixes  motos.
Després de repostar en Castejón, continuem fins la següent parada .
barranco del BURJAL. ( inmens, increible).

Continuem per les muntanyes per una zona ja coneguda fins arribar a Leciñena i Perdiguera.

Fins arribar a Alfajarín on trovem un grup d'endureros  dinant. Anaben 20 i feien una ruta organitzada per un noi del mateix poble.

Una gent molt amable que ens van atendre molt be i en qui vam poder xerrar una estona sobre les posibilitats de rutes i activitats per la zona. caldrà tindre en compte en anys seguents que ens van oferir lloc per dormir i gatatx per a les motos .

Després de dinar, per cert força be, tornem a continuar la ruta, aquest cop ens espera el tram més llarc del día, 80km sense passar per cap poble ni zona habitada.

Si, si 80km on la bellesa del paisatge es basa amb que no hi ha res.......

Finalment, sobre les 18.30 i després de 7h en marcha 9h en total i 230 km recorreguts arribem a
Valfarta on enfilem decidits cap al bar.

Un bon refresc i ja amb ganes de treurens la roba per descansar una mica.
Muntar la tenda i preparar-ho tot per anar a sopar.
campament montat!!

Després de sopar amb un vi de 400 graus fem un wisky  per agafar la son.
Un cop al campament només ens queda preparar les motos per el dia següent, preparar els sacs i a dormir.

Em matí seguent sobre les 7.00 ja estem amunt preparant material i sobre les 8.30 comencem la ruta del segon dia.

Camins molt variats i força divertits fins arribar a Sastago on aprofitem per repostar i fer un café.

Després del café continuem pel sud de Sastago direcció a un lloc que tenia moltes ganes de veure.

El Planerón

El Planerón una planura  inmensa de terreny situada entre Alfajarín i Belchite, inmens les muntanyes es veuen aprop pero hi ha molts quilometres fins arribar-hi.

Arribem al final i agafem un barranc que puja fins una salina.

Deixem la salina i tirem direcció Alfajarín on pararem a posar benzina.
Unes barretes energetiques i decidim continuar la ruta direcció a Monegrillo, on ja teniem pensat parar per donar un cop d'ull a una bassa força curiosa que ja coneixiem, i visitar un barranc per on vam poder rodar .

La única barca en mitg de tots els Monegros.

Després de potser una de les millors zones de la ruta emprenem el camí de tornada fins a Valfarta.

MONEGROS 2013 finalitzat!!!!!!

Un exit de ruta, uns camins espectaculars, 430km de purs Monegros y un total de 13h en marxa.

Deixem imatges de les rutes amb enllaç a wikiloc.

1. Impressionant ruta i impressionant reportatge, enhorabona xavals.... i anar fent enveja als demés... i més ino podem fer rés de rés. salut

2. jaja tenim llicencia per a un cap de setmana a l'any......Val la pena coneixer aquells paratges, son impresionants.