Pàgines

diumenge, 6 de setembre del 2015

EXPLORATORIA POBLET,BOSC DE POBLET I MUNTANYES DE PRADES

Sempre havia sentit a parlar de les muntanyes de Prades i del Bosc de Poblet com un dels llocs  importants de Catalunya pel que fa a fauna i a vegetació. Doncs dit i fet , per  aquest cap de setmana tinc l'excusa perfecta per sortir amb la moto.

Surto de Reus direcció a Poblet, on faig la primera parada obligatòria:

Monestir de Poblet :

Wikipedia: El  Reial Monestir de Santa Maria de Poblet  És Un  Monestir  de l'orde del Cister  FUNDAT l'any  1150. Està Situat al peu de les Muntanyes de Prades, a la comarca de la  Conca de Barberà. Poblet constitueïx ONU impressionant conjunto Arquitectònica i és Pot comptar Entre gener 1 a els Conjunts monàstics més importants d'Europa, Essent de FET, el Conjunt Monàstica Hàbitat més gran del europeu continent. Des de l'edat Mitjana  és importants REFERENTS dels Països simbòlic de l'ONU de l'antiga  Corona d'Aragó.

Continuo la exploratòria fins a Les Masies on agafo una pista forestal i on realment comença l'aventura.

Sobre el paper la idea era pujar pel bosc de Poblet fins al pou de gel abandonat, però a només dos quilòmetres de la carretera ja es torcen els plans en trobar el primer senyal de pas prohibit a vehicles no autoritzats i un senyal de direcció indicant-me per on havia de continuar.

Pla B, decideixo seguir ruta alternativa. Pista forestal per intentar arribar a Farena passant per La Pena i pel Coll de la Mola, però no tinc clar que no hi hagi cap altra senyal, alguna cadena tallant el pas o senzillament algun tram intransitable per la F 800 gs

Wikipedia:El bosc de Poblet és un espai natural de protecció especial, al vessant nord de les muntanyes de Prades i correspon a la capçalera del riu Francolí, a la Conca de Barberà. Ha estat declarat paratge natural d'interès nacional (PNIN).
 Amb la fita de protegir les comunitats animals en el manteniment dels equilibris biològics existents el PNIN de Poblet va ser declarat refugi de fauna salvatge .

Des del meu punt de vista, un bosc increïble amb vegetació molt espessa. Bosc amb pocs accessos i molt controlats . Pistes amb  molta ombria amb forts pendents i ferms variats. Un bosc amb moltes fonts aiguamolls, corriols i diferents restes arqueològiques i monumentals.

La pista s'enfila fins els singles de roca calcaria .

Mil i pocs metres d'altura passant per La Pena ,per la Roca dels Frares Encantats fins  al Coll de la Mola.

Ja sóc a la part més alta ara comença la baixada direcció a Farena, no triguem a tenir el primer entrebanc. Una cadena i un prohibit el pas tallen la pista per la qual continuava la ruta planificada com a pla "B". No hi ha pla "C" ara toca improvisar....

Detall de la ruta a seguir en vermell i ruta improvisada en blau.....

Començo un descens ràpid e improvisat,no tardo a deixar enrere l'imponent Bosc de Poblet i la increïble vegetació, sortint ara si, fora de les delimitacions del Parc Natural i de totes les seves prohibicions i controls.

Demig del no-res un raig de llum i un descans mental important:

Mas de l'Arlequí un poc de civilització en mig de tanta naturalesa i després de vint quilòmetres i més d'una hora sense veure ningú.

Aprofito a parar i descansar. Una petita conversa amb el masover fa entendre que el camí natural segueix direcció a Rojals. Jo decidit a continuar i intentar acabar la meva aventura al caient de Farena continuo per on el Gps diu. El masover comenta que si. És una possible opció i m'explica per on he d'anar.

Sense saber-ho aquí comencen dos quilòmetres brutals de pedres desnivells i fora pista per on si alguna cosa tenia clar és que no podria tornar a pujar en cas de necessitat. Arribat aquest punt ,per proximitat i per desnivell només havia l'opció de continuar fins a Farena.
A poc a poc i amb peus de plom avancem.

Per fi carretera i com a premi Farena i el restaurant Brugent un lloc increïble per  sortir a caminar i parar a menjar una bona carn  a la brasa.

Per davant seixanta quilòmetres de corbes i carretera molt divertida, ara si per deixar descansar el cervell i gaudir de la moto.

Capafonts, Prades,Albarca, Cornudella... Una parada per recuperar forces a la concorreguda Venta del Pubill i continuem direcció Alforja i Reus.

Una ruta per conèixer descobrir i gaudir dels monuments,paisatges i pobles que ens envolten a cavall d'una moto.